Zaměstnanci musí cítit podporu, aby mohli dobrou atmosféru šířit dál

14. 1. 2021
Sdílet na facebooku
Koordinace Pekařství

„Když si u nás zákazník nakoupí, musí vědět, že se mu cesta vyplatila,“ říká vedoucí výroby a prodeje pekáren Globus Pavel Meduna o svém vztahu k výrobkům.

pavel meduna foto 1.jpg

K pekařině se Pavel Meduna dostal úplnou náhodou. Když před více jak třiceti lety nastoupil na vojnu, přiřadili ho na dva roky do kuchyně, protože studoval střední zemědělskou školu zaměřenou na potravinářství. Tam nejen vařil, ale také občas pekl v polních podmínkách čerstvý chléb, tzv. „komisárek“, což ho moc bavilo.

 

První chleba jsem upekl už na vojně

Brzy poté, co se vrátil z vojny domů, však padl komunistický režim. A tak myšlenky na pekařinu přebila nově nabytá svoboda. Pavel začal pracovat jako obchodní zástupce pro velkého výrobce konzervovaných potravin. Díky tomu se dostal ke svému nynějšímu řemeslu zase o krok blíž. „Zásobovali jsme různé výroby, včetně těch pekařských. Mimo jiné jsme totiž vyráběli marmelády,“ vypráví Pavel s tím, že tam znovu přičichnul k pekařině.

Když pak u konzervářů skončil, v pardubické pekárně zrovna hledali člověka na obchodní oddělení. Neváhal a do pekárny nastoupil. Posledních 23 let se tak pohybuje v oboru. „Tenkrát to byly partyzánské doby, kdy všichni museli dělat všechno, ať jste byl kravaťák, nebo pekař,“ říká Pavel s tím, že společnými silami museli pekárnu postavit znovu na nohy, byla totiž těsně před krachem. Dostal se tak i do přímé výroby, kde se od zavedených mistrů učil pekařině.

 

19 let v Globusu

Nyní již téměř devatenáct let pracuje v Globusu jako vedoucí výroby a prodeje pekáren. A pečení ho stále baví. „Tady nevyrábíte hodinky, které sestavujte z dílů. Tady každý den tvoříte a když něco zanedbáte, tak se vám výrobek nepodaří. A z toho nemůžete mít radost,“ popisuje. „Chci se i nadále věnovat řemeslné pekařině a cukrařině a přicházet na trh s výrobky, které budou originální, na trhu jedinečné a vysoce kvalitní.“

K pečení se dostane také doma. „Vyšvihnu bábovku, koláče, celozrnné rohlíky či narozeninové dorty, na Vánoce si najdu čas a peču cukroví,“ popisuje svou domácí tvorbu, kterou dělá radost celé své rodině. Chleba ale nakupuje v Globusu. „Ten nevyrábím, protože bochník od nás je nejlepší,“ říká hrdě s tím, že je rád, že má Globus vlastní pekárny a pečivo nerozpéká.

 

Pod vedením Pavla musí v pekárnách všechno fungovat

„Ten, kdo si u nás nakoupí, má vnímat, že se mu cesta vyplatila,“ říká. To se neobejde bez hlídání kvality pekařských a cukrářských výrobků a zachování všech technologických postupů. Když přijde na dodržování pravidel, dokáže být přísný, ale vysoké nároky má i sám na sebe. Zároveň ví, jak důležité je udržovat dobré vztahy s šéfy jednotlivých pekáren a kolegy z provozu. „Musí cítit podporu, aby to bylo na jejich práci znát. Jen tak můžou pozitivní atmosféru přenášet dál na naše lidi ve výrobě a samozřejmě také na zákazníky,“ věří Pavel. 

 

Odměna pro pekaře? Že v Globusu zažijí opravdové řemeslo a skutečnou pekařinu.

Globus navíc dělá vše pro to, aby měli zaměstnanci dost příležitostí navazovat dobré vztahy. Všichni vedoucí pekáren a prodejů se dvakrát do roka účastní dvoudenní porady, na které hodnotí uplynulý půlrok a společně plánují další kroky. „Nejde přitom jen o schůzky s číselnými tabulkami a ekonomickými údaji. Tyto dny prokládáme třeba soutěžemi v pekařské zručnosti. Kromě toho mám radost z toho, že mezi sebou šéfové vzájemně sdílejí své starosti, úspěchy i nezdary,“ chválí si Pavel. 

„Jednou ročně pořádáme teambuildingy zaměřené na zvládání stresu a náročnosti práce. Na ty dny se vždy těším, protože z nich pokaždé odjíždím naprosto uvolněný a pozitivně nabitý od svých kolegyň a kolegů. Vím, že nejsem jediný. Je skvělé, že máme hypermarkety po celé republice a že mezi sebou někteří zaměstnanci navazují přátelství, která jim fungují i v soukromém životě. Jsme dobrá parta, která táhne za jeden provaz. A to není zcela obvyklé,“ uzavírá Pavel Meduna.

Zpět na články
Sdílet na facebooku

Podobné články

Ráda udělám něco navíc, Globus mi to pak vrátí

Ráda udělám něco navíc, Globus mi to pak vrátí

Rychlé jednání, vstřícnost, možnost neustále se rozvíjet. Právě to jsou věci, kterých si pokladní Petra Kotassková cení na Globusu nejvíc.

Číst dále 1 minut čtení
Povýšené jednání se v Globusu nenosí

Povýšené jednání se v Globusu nenosí

Od grilu do kanceláře. Tak by se dala popsat cesta Aleny Martinovské, která dnes šéfuje karlovarské restauraci.

Číst dále 2 minut čtení
V Globusu se na všem domluvíme a vždycky je tady co dělat

V Globusu se na všem domluvíme a vždycky je tady co dělat

Marcela Levinská pracuje v čakovickém řeznictví Globus už od roku 2013. Za ty roky si vyzkoušela téměř všechnu řeznickou „dřinu“. Podle jejích slov...

Číst dále 1 minut čtení