V práci v Globusu vidím okamžité výsledky – spokojené zákazníky, kteří se k nám rádi vracejí
Aleš Navrátil vedl týmy v gastronomii už dlouho před tím, než se stal vedoucím restaurace v Globusu Olomouc. Svou kariéru ve světě kuchyní budoval nejen v Česku, ale i v zahraničí. Do Globusu přišel před rokem a půl a už teď má na kontě spoustu úspěchů. Prozradil nám, co ho na práci v Globusu nejvíce baví, jaké jsou jeho priority při vedení týmu a jaké výzvy přináší každodenní provoz.

Jaká byla Vaše cesta na pozici vedoucího restaurace v Globusu?
Do restaurace jsem nastoupil před 1,5 rokem jako vedoucí týmu restaurace. Za tu dobu jsem využil své dlouholeté zkušenosti s vedením týmu a zhodnotil gastronomické znalosti, které jsem nasbíral při práci v zahraničí a při provozování vlastní restaurace. Když došlo k reorganizaci, byla mi nabídnuta pozice vedoucího oddělení, kterou jsem přijal s respektem a zároveň jako velikou výzvu. Mohl jsem se ale spolehnout na podporu vedení, což mi hodně pomohlo.
Jaké jsou největší výhody práce v Globusu oproti menším, tradičním restauracím?
Pro mě je velkou výhodou podpora, kterou dostávám ze strany vedení, technologů a koordinace. Jsem ve vedení, ale rozhodně nejsem na vše sám. K tomu navíc patří skvělé technologie pro přípravu jídel, moderní stroje a čisté prostředí. V Globusu máme spoustu výrobních úseků, které byste jen těžko našli v běžné restauraci. Nabídka jídel je široká a stále se obměňuje, což nám umožňuje reagovat na nové trendy v gastronomii.
Máte v rámci Globusu prostor pro realizaci vlastních nápadů? Můžete zmínit nějakou změnu nebo zlepšení, které jste zavedl?
Určitě. Při realizaci nových nápadů se vždy konzultuji s našimi technology. Zajímá mě jejich názor na navrhované změny. Osobně se zajímám o široké spektrum gastronomie – třeba veganství, vegetariánství, low carb apod. Aktuálně pracuji na nových jídlech pro naše zdravé bistro. V dnešní době vidím v této oblasti obrovský potenciál. K tomu přidáváme i catering, což dává naší restauraci přidanou hodnotu a rozšiřuje její nabídku. To vše přitahuje nové zákazníky, a to nás těší.
Co vás nejvíc překvapilo nebo potěšilo na práci v Globusu?
Nejvíc mě potěšilo to, jak se zde pracuje jako jeden tým. To mi velmi připomíná moje dlouholeté zkušenosti v zahraničí. Těší mě také zpětná vazba od zákazníků, protože když lidem chutná, víme, že děláme věci správně.
Co Vás na vaší současné práci nejvíc baví a motivuje?
To, že každý den můžu pracovat s profesionálním týmem, který se vzájemně doplňuje a vyniká v různých oblastech. Zkušenosti, které mám, mě vedou k tomu, že dbám na detaily – krásně servírované jídlo, správně dochucené pokrmy. Chtěl bych, aby všechno bylo dotaženo do posledního detailu. Dále mě baví tvořit nová jídla, zkoušet nové věci a přinášet do restaurace novinky, které naši zákazníci ocení.
Jak byste popsal svůj tým a jaké je prostředí v restauraci?
Můj tým je prostě skvělý. Každý člen týmu vyniká v něčem jiném a společně tvoříme dokonalý celek. Výsledek je pak skvělá práce, kterou se můžeme pochlubit. V restauraci panuje příjemné prostředí, jak pro naše zákazníky, tak pro zaměstnance. Jaké si to uděláme, takové to máme. Našim cílem je mít moderní, vzdušné a čisté prostory, kde se všichni cítí dobře.
Jak vypadá váš běžný pracovní den jako vedoucí restaurace v Globusu?
Můj pracovní den začíná v 6 ráno. Prvně kontroluji výrobní úseky – čistotu, zboží, teploty chladících zařízení. Připravuji pokladny, aktualizuji nabídku jídel, ceny a alergeny. Také připravuji jídla pro rozvoz v rámci partnerství s rozvozovou službou. Ráno máme rychlou poradu s personálem, kde si rozdělíme práci na den. Restaurace pak začíná snídaněmi, kontroluji kvalitu pokrmů a objednávám zboží. V polední špičce jsem vždy přímo v provozu, ochutnávám pokrmy a kontroluji jejich kvalitu. Po obědech se už věnuji přípravě na další den.
Co je podle vás klíčové pro spokojenost zákazníků v restauraci Globusu?
Pro spokojenost zákazníků je klíčové několik faktorů: stálá kvalita jídel, široký sortiment, cenová dostupnost, příjemné prostředí a ochotný personál. Neustále obměňujeme nabídku jídel a vytváříme moderní pokrmy, které naši zákazníci ocení. K tomu přidáváme spojení nákupů se snídaní, obědem nebo večeří, což je pro zákazníky praktické a pohodlné.
Proč byste doporučil lidem pracovat v Globusu?
Globus je stabilní firma s dlouholetou tradicí. V práci v Globusu vidím okamžité výsledky – spokojené zákazníky, kteří se k nám rádi vracejí. Pokud někdo přemýšlí o změně zaměstnání, doporučuji mu práci u nás. Sám jsem spokojený a jsem rád, že jsem součástí týmu, který se podílí na vytváření kvalitní gastronomické nabídky.
Podobné články

Globus je pro mě korektní zaměstnavatel
Daniel Vorlíček je s Globusem od úplných začátků. Zažil dokonce, jak Globus koncem 90. let přebíral hypermarkety Pronto.

Po práci trénuju basketbalové talenty
Skladník olomouckého hypermarketu Karel Theuer nejdřív závodně plaval, pak se pustil do basketbalu a teď své zkušenosti předává dál a trénuje kluky do...

Technologie nám pomáhají, ruční práci ale nenahradí
Lubomír Hamřík strávil v kuchyni už desítky tisíc hodin. Teď už skoro pět let vede místní výrobu a pracuje jako šéfkuchař. Prozradil nám, jakou roli v...